Współcześnie jednym z najistotniejszych aspektów działalności każdej z firm jest utrzymywanie dobrych relacji z klientami. Jest to złożony proces, o którym należy pamiętać na każdym kroku. Z tego powodu wielu przedsiębiorców decyduje się w dzisiejszych czasach na wręczanie klientom podarunków lub upominków, które mają na celu pokazanie, że klient ów jest ważny z punktu widzenia firmy. Celem bezpośrednim jest oczywiście podtrzymanie relacji, a co za tym idzie, zatrzymanie klienta we własnej firmie.
Najlepszym pomysłem jest wręczanie prezentów praktycznych, przydatnych w życiu codziennym, lub też przedmiotów sprawiających radość, w tym dzieciom. Przedmioty te, jednocześnie, powinny reklamować firmę wręczającą. Reklama taka może być wyrażona za pomocą tekstów pisanych, w tym haseł i sloganów reklamowych, treści o charakterze propagatorskim, itp., bądź też za pomocą znaków graficznych. Tutaj przede wszystkim zastosowanie ma logo firmy, rysunek lub fotografia.
Upominki reklamowe, jak można je ogólnie nazwać, powinny być, jak wspomniano, przydatne dla klienta – obdarowanego. Mogą to być zatem przedmioty codziennego użytku, np. parasol, długopis, kubek, zestaw sztućców, itp. Na przedmiotach tego rodzaju umieszczanie reklamy jest powszechne w dzisiejszych czasach, dlatego nie powinno nikogo dziwić, ani specjalnie nikomu przeszkadzać.
Upominki reklamowe mogą także sprawiać radość. Mogą to być zatem produkty spożywcze, przede wszystkim słodycze, czekoladki, itp., ewentualnie gadżety o eleganckim wyglądzie lub atrakcyjne z innego powodu. Tutaj wymienić można eleganckie ozdoby do domu lub mieszkania.
Upominki reklamowe wręczane klientom mogą też być przeznaczone dla dzieci. Wówczas będą to zabawki, balony, słodycze, itp. W tym wypadku dobrze jednak jest wiedzieć, że klient posiada dzieci, w przeciwnym razie upominek taki będzie nietrafiony. Na tego rodzaju prezent mogą sobie pozwolić wyłącznie firmy z dużą wiedzą o klientach.
Każdy z wymienionych upominków powinien odnieść skutek bardzo pozytywny, jakim jest bez wątpienia utrzymanie pozytywnych relacji z klientem.